Mijn tip voor impactvolle content

“Ik weet niet zo goed wat ik moet vertellen…” 🤷🏼‍ Maar wél als je hier over nadenkt.⠀


Je wilt een blog schrijven. Een nieuwsbrief. Advertentie. E-book. Of post op social media. Want je weet dat het handig is. Dat content je helpt meer zichtbaar te zijn, meer impact te maken en uiteindelijk meer klanten aan te trekken. Maar dan. Wat moet je nu precies vertellen om dat voor elkaar te krijgen…⠀ ⠀ ⠀ Je bent misschien geneigd om alle benefits van je product of dienst op te sommen. Lekker de boel volproppen met alle voordelen. Daar word jij blij van, maar jouw klant…? Die zit daar niet op te wachten.⠀ ⠀ 👉 Mijn tip: draai je ‘wat moet IK vertellen’ om naar ‘wat willen MIJN KLANTEN van me weten?’ Op die manier ga je heel anders naar je content kijken en schrijf je vanuit wat zij willen. En dat is over het algemeen:⠀ ⠀ 🙋‍♂️ Je leren kennen⠀ ⠀ ✨ Geïnspireerd worden⠀ ⠀ 👩‍🎓 Meer kennis opdoen⠀ ⠀ 🎗 Een gevoel van (h)erkenning krijgen⠀ ⠀ ⛑ Maar vooral: een oplossing voor hun probleem of een vervulling van een behoefte⠀ ⠀ Even een voorbeeldje


Stel je verkoopt verf aan consumenten. Vertel je ze dan dat je de beste verf ooit hebt, dat het zo fijn schildert, dat het gemaakt is volgens de laatste technologie of dat de verpakking zo handig is? Nee. Je laat ze zien wat verf voor ze kan doen; wat de kracht van kleur is. Je helpt ze om van hun huis een thuis te maken, van een oud kastje een eyecatcher en geeft ze inspiratie voor hun volgende schilderklus. Jij bent de verfexpert en verkoopt eigenlijk geen verf maar een oplossing voor een probleem (ik vind ons oude kastje zo saai) of een vervulling van een bepaalde behoefte (ik wil de mooiste babykamer). Jouw verf is alleen maar het middel.⠀ ⠀ Dus hop, aan de slag! Je hebt een nieuwsbrief of blog te schrijven. 📝

- Marjolein

PS. Iemand nodig die met je meedenkt? Stuur me ff een berichtje, vind ik leuk.

Branding

Ik help je om jouw (merk)verhaal ijzersterk neer te zetten, zodat jij je altijd kan onderscheiden en jezelf aantrekkelijk kan positioneren.

Concept

Dat ene haakje, waarmee je jouw klant overtuigt. In een campagne, actie of PR. Vanuit je eigen verhaal. 

Ik  bedenk 't voor je.

copy & content

Ik vertaal jouw verhaal in een bedrijfsverhaal, advertentie, video(script), beeldbank, brochure, magazine, social posts, e-mail & meer. 

Andere vraag?

Iemand nodig die meedenkt met je communicatie-strategie? Of heb je een andere vraag? Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen.

©2019  Marjolein Schurink