“Deze zin is zó AWESOME en dan heb je de rest nog niet eens gelezen!” 🤩



Dat is wat je eigenlijk tussen de regels door zegt met je eerste zin. De zin bovenaan je advertentie, caption of nieuwsbrief. De zin die de lezer in jouw verhaal trekt.⠀ ⠀ Ik twijfelde nog even over: “Zo zit ik erbij als je me binnen roept voor een sollicitatiegesprek”, maar vond dat de lading toch niet helemaal dekken. 😏⠀ ⠀ Goed! Even zonder gekheid: wist je dat mensen altijd op zoek zijn naar een stukje sensatie of identificatie? Ja jij ook. Helemaal online. Met een geweldige eerste zin zorg je dat je opvalt in al het andere informatiegeweld tijdens het scrollen. Dit wordt met name toegepast in advertenties, waar het ook wel een stopper wordt genoemd. Maar je ziet het ook vaak terug in bijvoorbeeld social posts. ⠀ ⠀ Je hebt online maar zo weinig tijd om iemand te overtuigen jouw verhaal te lezen dat die eerste zin maar beter goed in elkaar moet zitten. Geweldige eerste zinnen:⠀ ⠀ 🤩 Trekken meteen de aandacht⠀ ⠀ 🤫 Geven voldoende context, maar geven de clou nog niet weg⠀ ⠀ 💡 Bevatten voor jouw klant herkenbare (pijn)punten, gewenste resultaten of omschrijven een opvallende situatie⠀ ⠀ Maar pas op: maak het niet te sensationeel. Blijf bij je eigen verhaal, je eigen stem en maak er geen clickbait (een misleidende, sensationele titel) van.⠀ ⠀ Enkele voorbeelden:⠀

  • Je wilt de perfecte vakantiebestemming vinden, maar hebt geen zin om het hele internet af te zoeken? Dan heb ik 1 tip voor je.

  • Zeg dit vooral niet tegen een grafisch ontwerper⠀

  • ‘Mijn bedrijf heeft geen website nodig’ en 5 andere overtuigen die je nu de deur uit mag gooien

Bekijk nu je eigen content eens. Welke geweldige eerste zinnen scoorden bij jou goed?

Branding

Ik help je om jouw (merk)verhaal ijzersterk neer te zetten, zodat jij je altijd kan onderscheiden en jezelf aantrekkelijk kan positioneren.

Concept

Dat ene haakje, waarmee je jouw klant overtuigt. In een campagne, actie of PR. Vanuit je eigen verhaal. 

Ik  bedenk 't voor je.

copy & content

Ik vertaal jouw verhaal in een bedrijfsverhaal, advertentie, video(script), beeldbank, brochure, magazine, social posts, e-mail & meer. 

Andere vraag?

Iemand nodig die meedenkt met je communicatie-strategie? Of heb je een andere vraag? Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen.

©2019  Marjolein Schurink