Bye copycat! Zo creëer jij je eigen authentieke content


Deja poo…Deze uitspraak kwam ik tegen op Pinterest en vond hem zo treffend. Want wat kunnen we elkaar goed napraten en wat kun je ervan balen als je een retegoed blog of post voorbij ziet komen van je concullega. ‘Dat had ik moeten bedenken’ schiet door je hoofd. Dus maak je een variant erop. Je herschrijft stukken, gooit er je eigen sausje over et voilà!⠀ ⠀ Een shit-stuk.⠀ ⠀ Want: het voelt niet echt van jou.⠀ ⠀ Hoe zorg je ervoor dat je content wél authentiek is?⠀ ⠀ 👍 Spreek uit eigen ervaring en beleving. Niemand kan dat namelijk voor jou doen. Hang je verhaal op aan een anekdote of een voorval dat je hebt meegemaakt.⠀ ⠀ 👍 Zeg wat je denkt! Een mening, die heb je. Maar deel je die ook echt of speel je liever voor Zwitserland? Weet dat je nooit iedereen tevreden kunt houden. Dus maak het klanten makkelijk. Laat ze bewust voor jou kiezen, omdat ze zich herkennen in je boodschap. En wees blij dat de mensen die zich niet door jou aangesproken voelen afscheid van je nemen.⠀ ⠀ 👍 Kijk en vergelijk niet. Je hoeft niet te Googlen om tot goede content te komen. Je hoeft niet te spieken bij de buurvrouw. Het zit allemaal al in je. In de kennis die je hebt, je werkervaring, je gevoel en de dingen die je dagelijks meemaakt.⠀ ⠀ 👍 Plan een brainstorm met jezelf. Laptop dicht en pen pakken! Schrijf in het midden van een groot vel papier je (bedrijfs)naam. Schrijf hierom heen alle associaties die in je opkomen. Je waarden, je missie, je branche, je doelgroep, je huisstijlkleur, je favo uitspraken: alles wat bij jouw bedrijf hoort. Komt er niets meer uit? Ga dan de diepte in. Wat wil jij en kan jij vertellen en wat wil jouw doelgroep weten? Schrijf alle invalshoeken op die in je op komen en kijk of je het kan rubriceren.⠀ ⠀ Maar het allerbelangrijkste: durf je eigen verhaal te vertellen. Dat is de meest pure vorm van authenticiteit. Mooi mens dat je bent!⠀ ⠀ 😼 Wanneer gaat voor jou ‘inspiratie opdoen’ over in copycatten?

Branding

Ik help je om jouw (merk)verhaal ijzersterk neer te zetten, zodat jij je altijd kan onderscheiden en jezelf aantrekkelijk kan positioneren.

Concept

Dat ene haakje, waarmee je jouw klant overtuigt. In een campagne, actie of PR. Vanuit je eigen verhaal. 

Ik  bedenk 't voor je.

copy & content

Ik vertaal jouw verhaal in een bedrijfsverhaal, advertentie, video(script), beeldbank, brochure, magazine, social posts, e-mail & meer. 

Andere vraag?

Iemand nodig die meedenkt met je communicatie-strategie? Of heb je een andere vraag? Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen.

©2019  Marjolein Schurink