Branding

Ik help je om jouw (merk)verhaal ijzersterk neer te zetten, zodat jij je altijd kan onderscheiden en jezelf aantrekkelijk kan positioneren.

Concept

Dat ene haakje, waarmee je jouw klant overtuigt. In een campagne, actie of PR. Vanuit je eigen verhaal. 

Ik  bedenk 't voor je.

copy & content

Ik vertaal jouw verhaal in een bedrijfsverhaal, advertentie, video(script), beeldbank, brochure, magazine, social posts, e-mail & meer. 

Andere vraag?

Iemand nodig die meedenkt met je communicatie-strategie? Of heb je een andere vraag? Ik kijk graag wat ik voor je kan betekenen.

©2019  Marjolein Schurink

Hoi, ik ben Marjolein. En jij? We kennen elkaar misschien nog niet, maar ik weet dat jij een verhaal hebt. Een verhaal dat je wilt vertellen. Omdat je jouw klant wilt raken. Aanzetten tot actie. Met als diepste drijfveer: de wereld een klein beetje mooier maken. Maar hoe? Ik help je graag. Met het vinden van de juiste woorden voor je merkverhaal en rake content.

Zeg Marjolein, wat is jouw verhaal dan?

Ik zou hier mijn cv kunnen oplepelen: dat ik Journalistiek aan de VU heb gestudeerd, mijn onderzoek heb gepubliceerd in het Tijdschrift voor Communicatiewetenschap en negen jaar ervaring heb als copywriter en communicatieadviseur. Maar is dat nu wat je van mij wilt weten?

 

Ik zou ook kunnen beginnen met dat ik als klein meisje al verhalen schreef. Dat ik liever in bomen klom dan met barbies speelde. Dat ik alle boeken van de bieb over dieren, planten, dinosaurussen en aquaria (ja echt) verslond. Dat ik furieus werd als mijn broertje een spin doodsloeg, terwijl ik hem ook naar buiten had kunnen brengen. Dat ik op de camping veel liever bij de caravan bleef tekenen, dan naar de kinderdisco ging. En dat ik nu doe wat ik als kind ook graag deed:

Wat ik doe?

Verhalen zoeken, verhalen maken en verhalen delen. Voor creatieve en bewuste ondernemers, die ik help om hun merkverhaal ijzersterk neer te zetten en impact te maken met rake content. Zo kunnen zij zich altijd onderscheiden van de rest en de klanten aantrekken die ze willen door gewoon zichzelf te zijn.

Maar ja, dan zou het verhaal wel heel makkelijk zijn. 

 

Ware het niet dat ik vanaf mijn twaalfde tot mijn negenentwintigste mezelf helemaal niet zo prima vond. Helemaal niet ‘gewoon mezelf was’ en me zeker niet kon onderscheiden met mijn eigen kwaliteiten.

Vanaf de brugklas zag ik in mijn spiegelbeeld ineens dingen die ik anderen had horen zeggen. Dingen die niet goed waren. Dingen die ik aan mezelf moest veranderen. Dingen die tot voor kort gewoon nog helemaal oké waren. Ik keek alleen naar de dingen die ik niet was en niet meer de dingen die ik wel was.

Wél typisch Marjolein

  • Doe mij maar een goed 1-op-1 gesprek;

  • Ik ben het liefst zo veel mogelijk buiten en wandel graag;

  • Ik heb totaal geen ritmegevoel, behalve in mijn teksten;

  • Ik kan enorm geraakt worden door muziek, schrijf graag gedichten en vind het heerlijk om met fotografie en (interieur)styling bezig te zijn;

  • Ik kan niet boeren, maar pruttel maar wat;

  • Ik ben dol op vogels. Favorieten zijn het baardmannetje, de staartmees en de boomklever; 

  • Ik heb een groot inlevingsvermogen en in mijn hoofd staat de fantasiestand altijd aan;

  • Ik lak mijn nagels altijd netjes, maar zit ook geregeld met mijn handen in de tuin te wroeten;

  • Ik heb altijd bloemen op de vaas staan;

  • Iemand blij maken door iets moois en betekenisvols te doen is mijn grootste drive.  

Toen ik moeder werd verschenen er langzaam barstjes in de spiegel die ik mezelf voorhield. Ik zag dat ik helemaal niet anders hoefde te zijn. Ik was voor mijn zoontje precies wie ik moest zijn. Gewoon zoals ik was. Zijn moeder. En in die rol voel ik me ijzersterk.

 

Na mijn verlof merkte ik al snel hoe ongelukkig ik was in mijn functie. Hoe prachtig het bedrijf waarvoor ik werkte ook was en hoe leuk mijn collega's ook waren. Mijn gevoel schreeuwde om meer vrijheid, meer diepgang, meer creativiteit en bovenal meer betekenis. Ik nam een coach in de arm om dit uit te zoeken en vier maanden later nam ik ontslag.

Het kwartje was gevallen en ik ging weer terug naar de basis. Naar het meisje van elf dat het liefst buiten was, verhalen schreef en graag mensen blij maakte door iets moois en betekenisvols te doen. Ik wilde dat ik anderen kon laten inzien dat zij ook zelf alles al in huis hebben om van onschatbare waarde te zijn. Voor een ander of de wereld om hen heen. Dat ik ze zou mogen helpen om hun ideeën het podium te geven die ze verdienen. Als ik daar nu eens mijn werk van zou kunnen maken…

 

And here we are.

So tell me, what's your story?

Ik ben ervan overtuigd dat jij ook het allerbeste verhaal in je hebt. Hét fundament voor een fantastisch merk waarmee jij je moeiteloos kunt onderscheiden van de rest en de klanten raakt die jij wilt bereiken. Jij voegt waarde toe aan de wereld, door gewoon jezelf te zijn. Hoe mooi is dat?

 

So tell me, what’s your story?